VEELGESTELDE VRAGEN
BESTELLEN
- Heb je een account nodig om te kunnen bestellen bij Zootdz?
Nee hoor! Om te kunnen bestellen bij Zootdz heb je geen account nodig.
- Vanuit welke landen kan er besteld worden bij Zootdz.
Bij Zootdz kun je een bestelling plaatsen als je woonachtig bent binnen Nederland en België.
- Kan ik na het plaatsen van mijn bestelling deze nog wijzigen of annuleren?
Nadat je een bestelling hebt geplaatst, start er een automatisch proces waarin jouw pakket zo snel mogelijk wordt klaargemaakt voor verzending. Omdat jouw pakket al te ver in het verzendproces zit, is het niet mogelijk om deze te wijzigen of annuleren. Indien je nog een ander artikel wenst te ontvangen, raden wij je aan om een nieuwe bestelling te plaatsen. Indien je de bestelling wilt annuleren raden wij je aan om het gehele pakket bij aankomst weer te retourneren.
- Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Hoe kan dit?
Wat vervelend! Je ontvangt binnen enkele minuten een orderbevestiging op het door
jou opgegeven e-mailadres. Misschien heb je tijdens het invullen van je
contactgegevens een foutje gemaakt bij het invoeren van je e-mailadres. Het kan ook zijn dat de bevestigingsmail in je ongewenste mail of spambox terecht is gekomen. Is dit allemaal niet het geval? Neem dan gerust contact met ons op.
- Komen uitverkochte items weer terug op voorraad?
Wat vervelend dat het gewenste item momenteel niet op voorraad is. We doen ons best om uitverkochte items zo snel als mogelijk weer op voorraad te krijgen.
BETALEN
- Welke betaalmethodes accepteren jullie bij Zootdz?
Wij maken het jou graag zo gemakkelijk mogelijk om een bestelling te voltooien. Je kunt bij Zootdz met verschillende betaalmethodes betalen:
- iDeal
- Bancontact
- Mastercard
- Visa
- American Express
- Maestro
- Apple Pay
- Google Pay
- Klarna
Je kan bij Zootdz 100% veilig afrekenen.
- Mijn betaling is mislukt. Wat nu?
Helaas komt het wel eens voor dat een betaling mislukt. Hoe weet je nu zeker of deze goed is doorgekomen, nadat je bijvoorbeeld een foutmelding hebt gekregen? We raden je aan om te kijken naar je eigen bankafschrift om te zien of het bedrag is afgeschreven of te kijken of je een e-mailbevestiging van ons hebt ontvangen.
Wanneer de betaling is gelukt, kun je ervan uit gaan dat de bestelling ook goed is doorgekomen. Mocht dit niet het geval zijn, of zou je het graag nog even nagekeken willen hebben, kun je contact met ons opnemen. Wij kijken graag even met je mee!
- Ontvang ik een bevestiging van mijn betaling?
Je ontvangt binnen een paar minuten een orderbevestiging op het door jou doorgegeven e-mailadres. Helaas belanden deze mailtjes nog weleens in je ongewenste mail of spambox. We raden
je aan om daar even te kijken. Wanneer de betaling is gelukt, kun je ervan uitgaan dat de bestelling ook goed is doorgekomen. Mocht dit niet het geval zijn, of zou je het graag even nagekeken willen hebben, kun je contact met ons
opnemen. Wij kijken graag even met je mee!
- Hoe werkt betalen met Klarna?
Betalen met Klarna is eenvoudig en biedt flexibiliteit voor consumenten. Hier is een korte uitleg van hoe het werkt:
1. Kies Klarna bij het afrekenen
Wanneer je een online aankoop doet, selecteer je "Klarna" als betaalmethode tijdens het afrekenen.
2. Kies jouw betaaloptie
Klarna biedt meestal meerdere mogelijkheden:
- Betaal later: Je ontvangt de bestelling en hebt 14-30 dagen (afhankelijk van de winkel) de tijd om te betalen.
- Gespreid betalen: Je kunt het bedrag in termijnen terugbetalen, bijvoorbeeld over 3 maanden. Soms wordt rente in rekening gebracht.
- Betaal nu: Het bedrag wordt direct van je bankrekening afgeschreven via automatische incasso.
3. Controle en goedkeuring
Klarna voert een snelle kredietcheck uit om te bepalen of je in aanmerking komt voor de gekozen optie. Dit gebeurt vaak direct en is meestal geen harde kredietcontrole die je kredietscore beïnvloedt.
4. Betaal via de Klarna app
Je kunt je betalingen beheren via de Klarna-app. Hier krijg je een overzicht van je openstaande rekeningen en betaaltermijnen. Je kunt notificaties inschakelen om herinneringen te ontvangen.
5. Flexibele betaling
Je kunt de betaling uitvoeren via bankoverschrijving, iDEAL of automatische incasso. Bij gespreid betalen wordt het afgesproken bedrag maandelijks automatisch afgeschreven.
Let op:
- Als je te laat betaalt, kunnen er herinneringskosten worden toegevoegd.
- Houd in de gaten dat gespreid betalen rente kan hebben.
Klarna biedt gemak, maar het is belangrijk om bewust met uitgestelde betalingen om te gaan.
VERZENDING
- Wat zijn de verzendkosten
Bij Zootdz verzenden we binnen Nederland en België. We bieden GRATIS verzending aan voor alle bestellingen vanaf €75,00,- euro binnen Nederland en vanaf €100,00,- euro binnen België. Voor bestellingen onder de €100,- euro rekenen we een verzendbijdrage. Voor Nederland bedraagt dit €5,95,- euro en voor België bedraagt dit €7,95,- euro.
- Wat is de levertijd bij Zootdz?
Bestellingen worden op werkdagen binnen één dag ingepakt en op de post gedaan! Onze pakketjes worden vervolgens verzonden met PostNL, waarbij PostNL er vaak 1 tot 2 werkdagen over doet om jouw pakketje te bezorgen. Bestel je iets in het weekend, houdt dan rekening met een langere levertijd ;)
- Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra jouw pakket is verzonden, ontvang je een e-mail met een Track & Trace code van onze vervoerder. Hier kan je de status van de verzending zien en kan je (indien mogelijk) de bezorger verdere instructies geven over jouw levering.
- Ik heb geen Track & Trace code ontvangen, wat kan ik nu het beste doen?
Wat vervelend! Het kan zijn dat de e-mail met jouw Track & Trace code is beland in je ongewenste mail, spambox of dat er een foutje staat in je e-mailadres. Neem vooral contact op met onze klantenservice, dan helpen we je graag verder
KLACHTEN
Wat vervelend dat u een klacht heeft! Wij controleren al onze items voor verzending zorgvuldig, maar het kan natuurlijk altijd voorkomen dat wij iets over het hoofd zien. Heb jij toch een beschadigd of kapot item binnengekregen? Neem dan contact met ons op. Wij helpen jou graag verder!
Bij een klacht dien je binnen 24 uur na ontvangst contact met ons op te nemen. Mocht je de klacht pas later melden, is er helaas geen reden tot enig soort van vergoeding. Wij proberen je klacht zo snel mogelijk te beantwoorden. Wacht geduldig op ons antwoord voordat er verdere acties ondernomen worden.
- In een maat artikelen kan altijd wat verschil zitten, wij behandelen dit niet als klacht.
- Kleuren kunnen soms iets wat afwijken door zon/dag licht, wij behandelen dit niet als klacht.
- Wij werken helaas niet met was garantie!
- Bij het aannemen van een open of beschadigd pakket van een postbezorger zijn wij niet aansprakelijk.
RETOURNEREN
- Hoe retourneer ik een bestelling?
Bij Zootdz heb je recht om je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren. De kosten voor het retourneren van jouw bestelling zijn daarbij voor eigen rekening! Wij kunnen daarbij dan ook niet verantwoordelijk worden gehouden voor pakketjes die niet aankomen of verloren gaan tijden het retourproces.
Voor het retourneren van jouw bestelling volg je de onderstaande stappen:
1. Ga via de volgende link naar de Postnl site: Direct versturen: pakket, brief of brievenbuspakje | PostNL
2. Kies welk type pakket je retour wilt sturen naar ons (dit is afhankelijk van de grootte van het pakket).
De opties zijn als volgt:
- Brievenbus pakje (max. 38 x 26,5 x 3,2 cm en max. 2 kg) €4,25,- euro.
- Klein pakket (max. 34 x 28 x 12 cm en max. 3 kg) €5,95,- euro.
- Gemiddeld pakket (max. 100 x 50 x 50 cm en max. 10 kg) €6,95,- euro.
- Groot pakket (max. 176 x 78 x 58 cm en max. 23 kg) €13,90,- euro.
De opties zijn als volgt voor België:
- Brievenbus pakje (max. 38 x 26,5 x 3,2 cm en max. 2 kg) €8,95,- euro.
- Klein pakket (max. 34 x 28 x 12 cm en max. 3 kg) €9,50,- euro.
- Gemiddeld pakket (max. 100 x 50 x 50 cm en max. 10 kg) €11,90,- euro.
3. Kies hoe je jouw pakket wilt versturen. Wij raden aan om er altijd voor te kiezen om een pakket te versturen met track & trace.
4. Kies waar Postnl het mag bezorgen. Kies hierbij ALTIJD voor de optie: Op adres ontvanger!
5. Klik helemaal onderaan de pagina op verder en vul de volgende gegevens in:
- Kies voor organisatie en vul in: Zootdz
- Postcode: 6225JM
- Huisnummer: 42
- E-mailadres ontvanger: info@zootdz.nl
6. Klik helemaal onderaan de pagina op verder en controleer of alles wat je hebt ingevuld klopt.
7. Vul vervolgens onderaan de pagina ook je eigen gegevens in.
8. Klopt alles en heb je je eigen gegevens ook ingevuld, kies dan hoe je wilt betalen en betaal.
9. Print het verzendlabel of laat deze printen bij het Postnl afgiftepunt.
10. Pak het retourpakketje in volgens onze retourvoorwaarden (deze zijn verder hieronder te vinden). Vergeet daarbij ook het retourformulier niet in te vullen en bij het pakketje te voegen.
11. KLAAR! Tijd om je pakketje af te geven bij een van de afgifte punten van Postnl.
- Wat is het retourtermijn?
Het retourtermijn bij Zootdz is 14 dagen. Dit betekend dat je na ontvangst van je pakketje, 14 dagen de tijd hebt om je retour aan te melden en te versturen.
- Wat zijn de retourkosten?
De retourkosten verschillen per grootte van pakket. De kosten zijn vanaf €4,25 euro.
- Wat zijn de retourvoorwaarden?
Om in aanmerking te komen voor een retour, moeten de items voldoen aan de volgende voorwaarden:
- De items moeten ongedragen, ongewassen en onbeschadigd zijn.
- Het originele label/kaartje moet er nog aanzitten.
- Er mogen geen make-upvlekken, parfum- of zweetgeuren op het artikel zitten.
Sieraden kunnen i.v.m. hygiëne alleen worden geretourneerd indien de verpakking niet is aangebroken.
Het retourformulier moet volledig ingevuld in de retourzending zitten. Zodat wij jouw retour zo goed mogelijk kunnen verwerken.
Let op! Wanneer een artikel niet voldoet aan onze retourvoorwaarden, kun je deze helaas niet retourneren. Onze retourverwerking stelt aan de hand van diverse toetsingen vast of een retour gestuurd artikel voldoet aan de voorwaarden. Voldoet je retour niet aan de voorwaarden, dan kunnen we deze niet verwerken en niet overgaan tot terugbetaling.
- Ik heb geen retourlabel ontvangen nadat ik mijn retour heb aangemeld. Hoe kan dit?
Wat vervelend! Het kan zijn dat je retourlabel in je ongewenste mail of spambox terecht is gekomen! Mocht dit niet het geval zijn dan dan raden wij je aan om contact op te nemen met Postnl.
- Mogen sale items geretourneerd worden?
Wanneer sale items voldoen aan onze retourvoorwaarden, mag je deze zeker retourneren. Sale items dienen net als alle andere items binnen 14 dagen geretourneerd te worden.
Zodra wij jouw retour hebben ontvangen en verwerkt hebben, zullen we overgaan
tot terugbetaling van het aankoopbedrag via de door jou gebruikte betaalmethode.
TERUGBETALING
Terugbetalingen voldoen wij binnen 14 werkdagen (ex verwerkingstijd van een bank). Je krijgt het aankoopbedrag (excl. verzendkosten) terug nadat we jouw retourzending ontvangen hebben. We storten het bedrag terug op de rekening waarmee betaald is. Bewaar uw verzendbewijs en Track & Trace goed totdat je retourpakket volledig juist aangekomen en afgehandeld is.
Staat jouw gezochte antwoord er helaas niet tussen? Wees niet getreurd!
Klik op de button hieronder en neem contact met ons op. Wij kijken ernaar uit je te helpen en al je vragen te beantwoorden!